Spinfire Support  -   Dansk- Finsk- Norsk- Svensk- Engelsk - SALES & SUPPORT  -  


Nordic sales: PRO NORDIC - SpinFire Division -  tel.+46-(0)31-290079
Kundsupport: e-mail,  tel.+46-(0)31 - 290079
För produkt dokumentation + support: web-HELP

 

Support aktuellt:
Spinfire Professional version 10 finns som upgrade för användare med gällande avtal.
Förutom prestanda förbättringar har den nya importerare för de "tunga" cad-systemen.
Se downloads eller installation & aktivering.
Se downloads eller
installation & aktivering

Problem med 10 ?  
Läs nedan om allmänna problem vid installation. 
1. Administratörs rättigheter behövs
2. Windows XP m fl användare ladda microsoft.NET framework4 => microsoft.com/netframe4
3. IT-administratörs info och problemlösning: info-install-10 
4. Hämta full-install-fil så blir installationen fri från internet påverkan.
Läs nedan snabb-frågor för kvick analys.


1) Meddelande att licensen ogiltig => övergår till READER läge ?
Gör ONLINE ACTIVATION i mappen OPTIONS > ACTIVATION. 
Radera seat ID fältet och fyll i ert seat ID. 
Pga hård belastning på licensservers kan det behövas flera försök 
(flera miljoner testar under få veckor).
Ni gratuleras med automatik men ni behöver ändå kanske
göra om det. Testa att öppna en fil så vet ni om aktivering 
slagit igenom eller om ni behöver försöka igen.


2) Brandvägg?
Svar: Pga tillägg måste man öppna upp för nytt program. Brandvägg brukar lista upp båda.
- 8.4.1 heter Spinfire Desktop
- 9.0 heter Spinfire Desktop 9.0
Sätt båda på undantagslista så de kan fungera och aktivera sig.

3) Permission problems? Om ni har behörighets problem ?  
Nya 9.0 fr o m 14 september ska ha korrigeringar för detta dvs hämta senaste upgrade fil.
För att manuellt ändra läs .......change windows permissions.

4) License file info? (viktigt för flytande licenser)? 
Svar: den finns på olika ställen enligt nedan.
SpinFire 8.4
XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Actify\SpinFire Professional
Vista/Win 7: C:\ProgramData\Actify\SpinFire Professional

SpinFire 9.0
XP: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Actify\SpinFire90
Vista/Win 7: C:\ProgramData\Actify\SpinFire90



LICENS problem?
Vissa kan få problem vid uppdatering pga nytt licenssystem.
Det åtgärdas enkelt - gratis för de med aktivt avtal - läs text nedan.

Med aktivt maintenance avtal - följ info
Seat ID UPDATE = nyckelkoden aktiveras för att fungera med V8.4 och V9. 
Det sker via denna länk - allt sker direkt. 
Fyll i * markerade och ni får ett email som bekräftelse.
Om ok får ni positivt respons t ex congratulations = klart.


Utan aktivt maintenance avtal?
Om licensen är "gammal" => kampanj-priser för att få igång er igen.
Email - super price renewal update

 

SUPPORT - FRÅGOR övrigt

FAQ


1) Question: Wrong Volume Calculation with IGES
I get the wrong volume calculation after importing an IGES files. 
It is about double of what it should be. 
This happens when I select the root structure and calculate that volume.

Solution: SFP currently treats layers as a part, which is unfortunate as it gets 
figured in the volume/surface computations.  IGES is one of the few Importers where this 
problems occurs. To get around this problem, you have two options:
1)  Do not import layers.  This is an option that you can disable in the importer options.
2)  Go in the Assembly Tree and select Model only.  Then perform your volume/surface 
computation.  It should be correct.

2) Inventor Importer - file not imported right? (same for Pro/E files)
Solution:
Known issue: If parts of an assembly are not in the same folder as the main
assembly file (or one of its subfolders), then there may be problems
reading all the parts. Good idea: Save on local disc before opening.

3) Floating license: New License file mechanism in Spinfire version 8.x 
Solution:
This document is intended to provide an overview of the license mechanism rather than to 
answer to specific questions. It applies to Spinfire Pro 8.0 Build 1021 and up

Terminology
Floating License File
: the license file used by FleXLM the name of this file is "sfpflv2.dat".
Actify License File
: the license file used by SpinFire Pro for Activation
The name of the file is "license.al"

Key changes:

The Actify License File also contains the Floating License File.

Both the Actify License File and the Floating license file will reside in the 
folder:<installation drive>\Documents and Settings\All Users\Application 
Data\Actify\SpinFire Professional\

User Activation from the client side

SpinFire will take care of putting the license files in the above directory, during the Activation procedure:
Internet Activation

Enter the Seat ID in the Option->Activation page of SpinFire

click on "Activate Online" and SpinFire will contact License Manager to gather all the 
necessary information in order to put the 2 license files in the correct directory.

No other manual operation is needed from the user.

Manual Activation

The user will receive the Actify License File from Actify (or from the reseller), via email.

He/she will save that file in any arbitrary location (e.g.: the desktop).

In the Option->Activation page, the user will click on "read license file", then point to the 
saved Actify license file, click on "open" and SpinFire will take care of doing all the 
necessary checks, and copy BOTH the license files in the correct directory.

Remote installation: this is it's totally up to the system administrator

Silent Installation. All Actify products can be installed silently - this is especially useful for 
large installations. See the instructions here

Remote activation: There is no "remote activation" properly speaking. 
By remote activation we mean that someone (e.g. the system administrator) 
will do all the work, and the user won't be asked to activate the software.
In this case, the System admin:

Will receive the Actify License File

He will need to copy that file in the \Documents and Settings\All Users\Application 
Data\Actify\SpinFire Professional\ directory of the user

That's it - when SpinFire starts, it will find that license.al file and it will get all the 
necessary information, including the Floating License File, which will 
appear in the same directory.

Question: In the past I used to have the sfpflv2.dat that I copied in the Actify\Kernel directory. 
What happened to that file?
Answer: That file is automatically included in the license.al file. The software automatically 
extract the sfpflv2.dat and copy it in  the \Documents and Settings\All Users\Application 
Data\Actify\SpinFire Professional\ This will avoid problems with users who don’t have enough 
permissions to write files in the \program files\ directory.
 



Notera! Ni som är aktiva med Microsoft uppdateringar bör uppgradera Spinfire 
applikationer till senaste version. Maila oss för länk till uppgraderingar. Hotfixar i Internet 
Explorer hanteras ej av äldre versioner. Uppdatera grafikkortets drivrutiner till senaste = 
kan göra underverk både på grafik och t o m svarstider pga felaktig minnes hantering om 
inte uppgradering genomföres. Engelska/amerikanska drivrutiner är ofta nyare än t ex 
svenska.

SUPER-PRIS = rabatt på uppdatering av gamla licenser. Maila för SUPERpris
Få tillgång till de senaste importerarna ! Nya SpinFire fungerar även på äldre PC =  
många glada miner! Kontakta oss för en bra lösning! 
OBS viktig info för befintliga kunder! 
Alla befintliga kunder med avtal som anmäler eller beställer supportavtal innan avtalsslut 
eller inom "rimlig tid" erhåller kontinuitetsrabatt. 
Maila oss om ni ej erhållit information eller nytt avtal.


CLICK-HERE for Spinfire Pro 8.4-update 
If you have active maintenance it´s a free update but you need to renew the license file
for 8.4 because of a newer licencing system. If you are not on active agreement read 
more: SUPER-price for upgrades of old expired licenses. Email - super price
Attention for existing customers! 
All existing customer agreements that are ordered before or around ending date will get a 
continues discount price for next 12 month. Please email us if you have not got info.

NOTE! Microsoft upgrades and hot-fixes for explorer needs latest Spinfire versions. 
Update your graphic card drivers to latest as this can cause a lot of strange problems for 
Spinfire but also for other CAD software. In some cases PC runs out of RAM because of 
old drivers. English/US drivers are often the newest.

 

 

 

Nordic sales: PRO NORDIC - SpinFire Division -  tel.+46-(0)31-290079
Kundsupport: e-mail,  tel.+46-(0)31 - 290079
Technical support World Wide database: Actify USA